Luz: 1ª sesión

Na primeira sesión que tivemos con Luz notei un enorme cambio con respecto ás outras clases. Foi evidente a súa experiencia como profesora de instituto, xa que nos puido aportar exemplos concretos tanto de actividades como de traballo feito por adolescentes; pódenos dar unha idea do que nos podemos esperar nas prácticas, que xa están cerca. Nesta sesión centrámonos nas competencias clave, que foron establecidas pola Unión Europea e que son indispensables para a formación dos cidadáns. Transmiten, entre outros, uns valores que fomentan o respecto cara as demais persoas, as culturas e o medio ambiente.


As competencias clave coñecémolas dende o principio deste mestrado, e xa sabiamos que as hai que integrar na aula. Como profesores de linguas estranxeiras, resúltanos doado traballar coa competencia en comunicación lingüística, por exemplo; pero hai outras, coma a competencia matemática e as competencias básicas en ciencia e tecnoloxía que me deixaron con dúbidas. Por sorte, nesta sesión vimos varios exemplos. A que acabo de mencionar póde traballarse dun xeito moi sinxelo, integrándoo no bell work: ao comezo de cada clase, un alumno ten que levantarse para escribir a data no encerado en inglés. É algo moi simple, pero que funciona tanto para traballar a competencia como para aproveitar o tempo de clase.

O bell work é un concepto que nunca escoitara, e é un dos conceptos que destaco desta sesión. O tempo na aula é un recurso escaso para os docentes de secundaria. Os 50 minutos que dura unha clase poden reducirse a 40 ou incluso menos entre que chega o docente, prepara o material, encende o ordenador e o proxector, e falla algún dos dous. Por iso é necesario aproveitar o tempo o máximo posible. O bell work son actividades simples que poden facer os alumnos mentres o docente prepara todo. Ademáis de aproveitar o tempo, este tipo de actividades poden axudar a administrar a aula; manteñen ocupados aos alumnos e prepárannos para a clase. Ademais, as actividades de bell work poden converterse nunha rutina; o exercicio de escribir a data no encerado que mencionei anteriormente é un exemplo claro. En canto entra o docente de lingua estranxeira na aula, os alumnos xa saben o que teñen que facer.


Seguindo coas competencias clave, tamen me pareceu interesante o que comentamos na clase sobre a dixital. Non se trata soamente de saber utilizar e de ter certa destreza coas TICs; os nosos futuros alumnos creceron coas tecnoloxías e xa son capaces de manexalas perfectamente. Esta competencia está centrada na capacidade de análisis e selección de información. Na actualidade, os adolescentes buscan información case exclusivamente en internet, polo que é importante que saiban filtrar e elixir información de fontes fiables. Ademais de elixir a información, teñen que aprender a analizala e sintetizala. Esta competencia pódese traballar mediante a creación de infografías ou a realización de webquests. A búsqueda de información necesita un propósito, algo que os motive a atopar a axeitada; non basta con mandarlles buscar as respostas dunha serie de preguntas arbitrarias.

En conclusión, nesta sesión aclaramos algúns conceptos sobre os cales tiñamos dúbidas e aprendemos outros novos, coma o bell work. Foron catro horas moi produtivas xa que vimos exemplos prácticos de actividades que poderiamos usar nunha clase de secundaria, coma o rol play. Dounos a sensación de que xa rematamos coa parte teórica do mestrado e de que por fin imos ver contidos que realmente nos van a ser útiles.

Comentarios

  1. Moi boa reflexión. Gústame que te centrases na aclaración de conceptos, como o da competencia dixital. Ás veces damos por feito agunhas ideas preconcebidas pero hai que afondar un pouco para que non se queden só na superficie.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Sesión conxunta: reflexión

Ana: 2ª sesión

Sesión final